Open training: 5 halve dagen

5 weken groepstraining



Stress als wipplank naar gezondheid en geluk. Gebruik de actuele weten- schappelijke kennis over de werking van de hersenen om beter te presteren.

Herkent u deze situaties?

  • “Ik zit vaak te piekeren over het verleden, of te panikeren voor de toekomst.”
  • “Ik geraak moeilijk in slaap.”.
  • Ik weet niet aan wat eerst te beginnen, ik heb het moeilijk om werk aan iemand anders over te laten, want dan is het niet gedaan zoals ik wil..
  • Als ik onder tijdsdruk moet presteren, willen de ideeën maar niet komen, hoe harder ik mijn best doe, hoe minder inspiratie ik krijg.”
  • Ik geraak vlug gespannen, ik krijg dan hoofdpijn en nekpijn.”
  • “Als ik een vliegtuig moet nemen begin ik daar al dagen op voorhand voor te stressen.”
  • “Ik werk de hele dag door en pas als ik ’s avonds thuis zit, merk ik hoeveel spanning ik heb meegenomen. En dan werk ik het uit op diegenen die ik het liefste zie, mijn partner en mijn kinderen.”

Voor wie

Voor iedereen die een aantal stressmanagementtechnieken wil aanleren. Indien u deze training wil volgen om een probleem op te lossen , is een intakegesprek aangewezen. In groep kan je meer verschillende technieken aanleren.

Werkmethode: oplossingsgericht

Wij gaan eerst op zoek naar wat u al helpt om beter met stress en spanningen om te gaan, want iedereen is verschillend. Als iets al werkt: doe het meer. Wij leren ook van wat anderen in de groep helpt . Daarna leren wij krachtige en eenvoudige, wetenschappelijk bewezen technieken aan die gezondheid en efficiëntie verbeteren. Iedere keer wordt er een andere relaxatietechniek ingeoefend, en een andere stressmanagementtechniek. Er worden ook huistaken meegegeven. Sommige mensen zij erg actief in de groep, anderen leren liever door te luisteren, dat is allemaal prima.

Inhoud: 7 sleutels (zie boek: de kracht van stress

  • 1.Time Management (efficiënte en effectieve werkgewoonten)
  • 2. Lichamelijke stressreactie: Hoe werken onze hersenen? Hoe kunnen wij deze kennis gebruiken om efficiënter te werken? Eenvoudige maar efficiënte relaxatietechnieken.
  • 3.Denk u sterk.
  • Hoe onze gedachten invloed hebben op onze gevoelens en ons gedrag. Hoe realistisch positief denken?
  • Het zijn niet de gebeurtenissen die ons gelukkig of ongelukkig maken, maar de manier waarop wij er naar kijken.” Epictetus
  • Hoe onze focus veranderen naar meer positief, meer efficiënt.
  • 4.Leef nu. (aandacht training, mindfulness)
  • 5.U en de anderen (communicatie, assertiviteit, oplossingsgericht werken)
  • 6.Verander uw gedrag (gezonde leefgewoonten)
  • 7.De kracht van de verbeelding: Hoe uw verbeelding leren gebruiken om dingen letterlijk anders te leren zien.

Data:



5 Donderdag avonden: 7 maart , 14 maart, 21 maart, 28 maart, 2 mei

van 19 uur tot 21 uur.


Deze training kan ook in uw bedrijf op maat ingericht worden.

Prijs:



180 euro. Inbegrepen: Meditatie-relaxatie CD met 8 oefeningen

Boek “De kracht van stress” uitgeverij Witsand 2011

Info link toevoegen